środa, 21 lipca 2010

Emma Pak vs Poka Poka

Jak pewnie wielu z Was, stałych bywalców różnych miejsc w Warszawie zauważyło żę na mieście pojawiły się nowe koperty podobne do Emma Pak'ów zwane Poka Poka. Kilka słów wyjaśnienia i przybliżenia tematu dla osób które jakimś trafem jeszcze nie miały okazji się z tym spotkać.

EMMA PAK (Przewodnik Aktywności Kulturalnej) to innowacyjne medium miejskie powstałe z początkiem października 2007 roku w Warszawie. Idea EMMA PAK polega na gromadzeniu w papierowej (na początku w foliowej) kopercie selekcji ulotek, imprez, koncertów, wystaw oraz programów instytucji kulturalnych. Do każdego wydania dołączany jest unikalny plakat tworzony specjalnie przez wybranych artystów a do tego również naklejki jak i przypinki.

EMMA PAK jest dystrybuowany bezpłatnie, co miesiąc w ilości 20.000 egzemplarzy. Innowacyjny jest sposób jego dystrybucji. Oprócz tradycyjnej dystrybucji (tzw. dziennej) ze specjalnie przygotowanych stojaków, rozmieszczonych w strategicznych miejscach Warszawy, prowadzą tzw. dystrybucję nocną! Wówczas EMMA PAK trafia prosto do Waszych rąk przy wyjściu z wybranych ważniejszych wydarzeń kulturalnych w Warszawie. 3 razy w tygodniu pojawiają się przy wyjściu z kin, koncertów, wernisaży wystaw, festiwali, natomiast w trakcie weekendu (piątek i sobota) dostaniecie EMMA PAK przy wyjściu z najlepszych imprez w mieście. Stale aktualizowana lista tych miejsc jest na stronie internetowej: http://www.emmapak.eu.


Natomiast Bezpłatna Kulturalna Koperta POKA POKA jest nowym projektem Agencji Reklamowej Art World™ zapewniającym innowacyjny system kolportażu informacji na temat wydarzeń kulturalnych i artystycznych odbywających się na terenie Krakowa, teraz także i Warszawy a niebawem i w innych większych miastach w Polsce. "Zbyt często w kinach, teatrach, klubach i pubach znajdujemy nieuporządkowane ulotki z nieczytelnymi informacjami. Niewtajemniczonemu miłośnikowi wydarzeń kulturalno-rozrywkowych trudno ocenić ich jakość i wybrać miejsce, w którym warto spędzić wieczór." - wyjaśnia Poka Poka.

W Kulturalnej Kopercie kryje się Kalendarz najważniejszych wydarzeń kulturalnych i artystycznych w mieście. Oprócz Kalendarza znajdziecie tam foldery oraz ulotki informacyjne instytucji kultury, a także zapowiedzi najciekawszych wydarzeń klubowych. Co miesiąc w kopertach będziecie mogli znaleźć dizajnerskie gadżety i przypinki. Gwarancją jakości POKA POKA są prace najważniejszych według nas polskich artystów. Pierwszy numer POKA POKA ukazał się w kwietniu 2010 i mógł poszczycić się okładką i kalendarzem autorstwa Marcina Maciejowskiego.

Promowane wydarzenia są starannie wyselekcjonowane pod kątem poziomu artystycznego i konkurencyjności w danym dniu. Każdego tygodnia Agencja zamierza dystrybuować po 2500 kopert w najciekawszych miejscach na kulturalnej mapie Krakowa i Warszawy.

„Pomysł POKA POKA jest przykładem działalności Korporacji Art World™, której celem jest zjednoczenie sztuki z reklamą. Połączyliśmy zatem dwa elementy: bardzo skuteczną promocję i wydarzenia kulturalne na wysokim poziomie. Celem POKA POKA, na który zwracamy uwagę, jest możliwość kolekcjonowania ciekawych ulotek oraz kopert wykorzystujących rysunki i obrazy najciekawszych polskich artystów. Naszym odbiorcom proponujemy wydarzenia rekomendowane przez specjalistów ze świata sztuki i kultury” – mówi twórca projektu, Rahim Blak.

W ramach projektu POKA POKA Kulturalna Koperta została także uruchomiona strona internetowa www.pokapoka.info.pl. Jest ona wirtualną wersją informatora kulturalnego, wzbogaconą o relacje z najciekawszych wydarzeń, instytucji oraz modnych miejsc.

W takich miastach jak Kraków, Katowice, zakopane czy Wrocław wydawane są jeszcze koperty zwane Don' Panic®. To unikalna graficznie kwadratowa paczka, nośnik informacji kulturalno-rozrywkowych, kierowanych do aktywnych młodych ludzi. Paczka i jej nieodłączny element - Don't Panic Poster® są kultową i rozpoznawalną marką na całym świecie. Don't Panic® wyróżnia się promowaniem sztuki niezależnej - design Paczki jak i Poster jest powierzchnia, na której można zaistnieć. Don't Panic® jest światowym pionierem komunikacji między kulturą undergroundu a kulturą wysoką.

Nowa paczka co 2 tygodnie - 10, 000 gorących sztuk miesięcznie - w najgorętszych miejscach w całej Polsce!
Więcej info: dontpaniconline.pl

Przedsięwzięcia są godne zauważenia i polecenia. Papierowa koperta gdzie możemy znaleźć informacje o zbliżających się imprezach a do tego kilka fajnych naklejek które np. mogą ozdobić naszą obudowę od laptopa albo lodówkę, a to wszystko upakowane w papierową przyjazną środowisku kopertę jest myślę dobrym pomysłem. Lepsze to niż sterta walących się pod nogami w wejściu klubu ulotek albo ulotkowicze spotykani w Krakowie i wciskający co krok ulotkę do innego miejsca przez co przejście przez uliczki wokół rynku w Krakowie wydłuża się znacznie. Poza tym dodawany plakat, raz bardziej udany raz mniej oprócz tego że daje możliwość wyżycia się artystycznie i pokazania miejskim artystom, jest atrakcyjnym dodatkiem całej paczki nadającej niepowtarzalny charakter danemu wydaniu oprócz oczywiście okładki która też za każdym razem jest zaprojektowana przez inną osobę.

Osobiście przyzwyczaiłem się już do Emma Pak ale cieszę się że pojawiła się również i Poka Poka i na wieść o niej wybrałem się po pierwszy egzemplarz w Warszawie. Konkurencja jak wiadomo jest z korzyścią dla odbiorcy danego produktu i tak jest i tym razem. Jak widać po akcjach przeprowadzanych na Facebookowych Fanpage'ach oba wydawnictwa mocno działają w kierunku promocji i rozrastania się na kolejne większe miasta w Polsce. Pozostaje życzyć powodzenia i przede wszystkim zdrowej rywalizacji! Niech żyje kultura!

Na koniec ciekaw jestem i dlatego pytam; którą pakę zabierzesz miejski aktywisto ze sobą do domu?

autor: Pietrah

wtorek, 20 lipca 2010

Biały Kamień Contemporary Showroom

Tym razem Sztuka przez duże "S". Przy ul. Biały Kamień 2 mieści się BK Contemporary Showroom. Miejsce pełne ekskluzywnej atmosfery wielkomiejskiego artyzmu. - Piękna sztuka musi być pokazywana w pięknych miejscach – jak mawia Yuriy Stetsyk założyciel tego miejsca. Biały Kamień najlepiej oddaje wartość wystawianej tu sztuki. Słuchając muzyki poważnej lub nowoczesnej elektronicznej, sącząc prosecco możemy podziwiać prace malarzy, fotografów czy grafików.



Wywiad z właścicielem BK Contemporary Showroom Yuriy Stetsykiem

Kim jesteś?
Contemporary Marszandem.

Skąd pomysł na otwarcie showroomu ze sztuką?
Zamiłowanie do sztuki wyniosłem z domu rodzinnego. Mój ojciec fascynował się sztuką i całkiem możliwe, że to po nim odziedziczyłem to zamiłowanie. Kolekcjonował albumy malarstwa klasycznego i już jako mały chłopiec oglądałem je zafascynowany. Potem to zainteresowanie ewoluowało i rozwinęło się w mój zawód. Po drodze próbowałem różnych innych rzeczy, jednak miłość do sztuki zwyciężyła.

Czym jest dla ciebie sztuka?
Formą ekspresji, kreatywności. Ale tak naprawdę jest to wszechogarniające pojęcie, odbicie uniwersum, w którym żyjemy.

Skąd pomysł na nazwę?
Od nazwy ulicy, gdzie ten showroom się znajduje. Biały Kamień jest ekskluzywnym miejscem. Mieszkają tu ludzie show biznesu, duzi przedsiębiorcy oraz projektanci tego miejsca, co jak najlepiej o nim świadczy. To jest ważne dla mnie i mojej filozofii sztuki współczesnej. Uważam, że dobra sztuka contemporary musi być pokazywana w ładnym i pięknym otoczeniu. Nie rozumiem galerii, które sprzedają sztukę nowoczesną w zapyziałych kamienicach. To jest zaprzeczeni całego konceptu. Uważam, że należy zachować styl contemporary również w formie prezentowania tego rodzaju sztuki.

W jaki sposób dobierasz obrazy?
Intuicyjnie. Zanim się zdecyduję na obraz muszę poznać twórcę. Porozmawiać z nim, poznać jego osobowość. Mam też doradców, historyków sztuki, ale ostateczną decyzję podejmuję sam.

3 najważniejsze cechy tego miejsca?
Ekskluzywność, wyjątkowość, dobre feng shui.

Kto tu przychodzi?
Przychodzą głównie osoby po 28 roku życia, prywatni przedsiębiorcy, ludzie z korporacji, dyplomaci i celebryci. Przyjeżdżają limuzynami z kierowcą i coś sobie wybierają. Część kupców jest świetnie zorientowana i wie po co przyszła, a część dopiero zdobywa wiedzę i zaczyna swoją przygodę ze sztuką. Wszyscy są mile widziani.

Jak taka wizyta wygląda?
Każda wizyta umawiana jest telefonicznie. Wszystko odbywa się w miłej atmosferze, w tle leci muzyka poważna lub elektroniczna, sączymy prosecco i rozmawiamy o sztuce.

Gdybyś miał wybrać 3 obrazy ze swojego showroomu, które by to były?
Hm… To trudne pytanie. Wybrałbym więcej niż trzy (śmiech), ale ok. Gdyby to miały być trzy to na pewno Kasia Januszko – fioletowy obraz, ma w sobie duży ładunek energetyczny oraz dużo treści zakodowanej w znakach i symbolach. Drugi to byłaby Julita Malinowska „Jogini na plaży” – podoba mi się beztroskość i wolność, którą tam zawarła. Trzeci to Lech Bator „Fioletowy jeleń” – nie podam racjonalnego wytłumaczenia, intuicyjnie mi się podoba.

W życiu prywatnym delektujesz się…
Estetyczną prostotą, minimalistycznym dizajnem, podobają mi się też eklektyczne rzeczy, vinatage połączony z nowoczesnością.

http://bkcontemporary.blogspot.com

Biały Kamień Contemporary Showroom
Pon.- Pt. 19.00 - 22.00
Weekendy: na tel.
ul. Biały Kamień 2
Warszawa

wtorek, 13 lipca 2010

Back in the Days...

BACK IN THE DAYS... BY LA RUE

Jeżeli chciały byśmy opisać to w dwóch zdaniach, od razu wiadomo że się nie da. Jeżeli chciały byśmy żeby ktoś zrozumiał kulturę hip hop, mamy na to pomysł. W znanym składzie Dj Spike i Jarek Kulik, a jak by tego było mało obejrzymy wspólnie klasyk czyli film Wild Style. Funk w najlepszym wydaniu, tego wydarzenia nie możecie przegapić.

Widzimy się w Remoncie!!!
La Rue



KLUB REMONT
UL. WARYŃSKIEGO 12
14 LIPCA
START FILMU GODZ. 20.00
START IMPREZY – 22.00
WJAZD 10 ZŁ
wystąpią:
http://www.myspace.com/breakdafunkpl
http://www.facebook.com/breakdafunk
http://www.myspace.com/jarekjareczek
http://www.wildstylethemovie.com/

piątek, 9 lipca 2010

Wisła da się lubić

Lato w mieście pełną parą, miał być deszczowy lipiec, a tu psikus, patelnia, roznegliżowane niewiasty i panowie z mięśniem piwnym bez koszulki na Polach Mokotowskich, na mieście skwar na Skwerze, rewia skarpetkowych sandałów. Karkowskie przedmieście zalane jest słońcem, a ty spocony wynurzasz się z bramy, pić się chce a i pobawić gdzieś by się poszło, ale ta duchota, zadymione kluby, amazońska wilgoć na ścianach, a ty po trzech piwach słaniasz się na nogach i marzysz tylko o powrocie do domu … ale weekendy nie muszą się tak kończyć. Zapraszamy na barkowo - wiślane plenerowo – oddechowe imprezy do białego rana:

W sobotę 10 lipca, żółta barka 'Malibu' nad Wisłą, na wysokości Placu Zamkowego zaprasza na piknik
"Haiti Hawaje Mielno" z atrakcjami, który będzie trwał cały dzień i noc. Pod hasłem:„ KUP CIUCHY, ZJEDZ RYBĘ, ZAGRAJ W TWISTERA, BAW SIĘ I TAŃCZ „ Dodatkowo organizatorzy przygotowali cała moc atrakcji: wyprzedaż ciuchów niezależnych projektantów i sklepów (13:00-20:00), urodziny chwata Pata. Kto zna, ten wie:) zrób sobie fale na falach - fryzjer-stylista i postrzyżyny, gry planszowe i zabawy przygotowane przez Warsztat Gier SOLEC Oprócz klasyków - Twistera, Chińczyka i wszystkiego, przy czym spędzaliście lata młodości, Solec przygotuje dodatkowe atrakcje:

Zagraj w Push!
Planszowa gra zręcznościowa dla wszystkich od 12 - … lat
Push to gra, której jeszcze nie znacie, ale którą od razu polubicie za jej piknikowy letni charakter, łatwe zasady, prosty dizajn i przede wszystkim przyjemność grania. Push wciąga wszystkich, niezależnie ile mają lat, czy lubią grać w gry i czy mają czas. Push to jest jedna z tych gier, od których naprawdę trudno się oderwać, bo nikt nie odmówi 15 minut na partyjkę Pusha. A wszystko dzięki pasji pewnej młodej angielskiej damy, która ponad sto lat temu przywiozła ją z Indii... Przyjdźcie zagrać!
O 20:00 THE PHANTOMS zagrają akustyczny koncert w dwuosobowym składzie. W takim wydaniu przyłapaliśmy ich niedawno zupełnym przypadkiem, kiedy jammowali na jednej z dzikich plaż nadwiślańskich.
Menu oczywiście jak nad Bałtykiem: Pstrąg w ziołach, Łosoś z grilla, Fląderka, Karkówka, Szaszłyk, Kiełbasa, Piwo 8pln/ Margherita ze świeżych truskawek 12pln. Wstęp od południa zupełnie za darmo, dopiero po 19:00 - na koncert i imprezę - 10 pln. Zaczynamy już od 13 - na żółtej barce 'Malibu' (przy moście Śląsko-Dąbrowskim, od strony Starówki) i na nabrzeżu wokół barki.


Tydzień później zapraszamy na trzecią falę powodziową czyli Warsaw River Happening! Tym razem na barce przy Moście Świętokrzyskim. Kulminacja w sobotę 17.07. Teraz to Wisła zostanie zalana dźwiękami z gatunków Deep House, Tech House, Progressive. Do tego poleje się masa browarów i driny w promocyjnych cenach. Zapowiada się piękna aura więc plenerek zapowiada się wyśmienicie. Zagrają: Wild Child Bros - Yoonior, Boar , Spaghetti Mafia - Dece, Thomas Kell aka Smirnow, Funky Kovi, Ales Dee, Zak S, Slim
Start: 21, wjazd 15 pln.


Płyń nam Wisło, płyn tak dalej…… do zobaczenia.

autor: Szczupak

poniedziałek, 5 lipca 2010

Lato w mieście

Lato zawitało do naszego miasta na dobre. W oczekiwaniu na upragniony urlop albo jeśli ktoś w tej chwili nie może sobie na niego pozwolić przygotowaliśmy szereg propozycji jak spędzić wolny czas.





Wiele Warszawskich organizacji oraz miejsc skrzyknęło się aby umilić nam drugi tydzień lipca i zorganizowało warte zauważenia Święto Warszawy wobec którego nie można przejść niezauważenie. W dniach 5-10 lipca czeka nas wiele atrakcji. Więcej szczegółów na WRSZW.pl


W między czasie można wybrać się również na odbywający się już po raz osiemnasty Międzynarodowy Festiwal „Sztuka Ulicy”. Jak zawsze na tym największym święcie sztuki otwartej zagoszczą spektakle teatralne, teatry tańca, widowiska teatralno-cyrkowe, instalacje, i pokazy kina nocnego. Na tegorocznej edycji festiwalu zagoszczą artyści z Polski i wielu stron świata. Wszystkie wydarzenia mają charakter otwarty i bezpłatny. Szczegółowy opis wszystkich wydarzeń festiwalu na stronie www.sztukaulicy.pl


Tak więc kulturalnie w Warszawie każdy w najbliższym czasie powinien znaleźć coś dla siebie. Sprzyjająca pogoda zachęca jednak do skorzystania z niej.

Miłośników ruchu na świeżym powietrzu zachęcamy spróbowania swoich sił w spływie kajakiem po Wiśle za darmo. Bezpłatne spływy kajakowe organizuje od tego weekendu aż do 25 lipca Fundacja Promocji Rekreacji "KiM".
Uczestnicy spotykają się w soboty i niedziele o godz. 8.45 przy ul. Zaruskiego (Port Czerniakowski) pod estakadą trasy Łazienkowskiej. Po krótkim szkoleniu wypłyną na Wisłę i będą mogli podziwiać mosty i porty Warszawy. Na wysokości Bielan przewidziany jest krótki odpoczynek na jednej z łach. Potem można będzie prześluzować się do Kanału Żerańskiego (opłata 4 zł). Spływy będą się kończyć ok. 15 w porcie Faelbetu koło Ośrodka Sportów Wspinaczkowych "Dwie Wieże" przy ul. Marywilskiej 42e. Zainteresowani powinni wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.fundacjakim.pl

Następną propozycją aktywnego miejskiego wypoczynku jest wycieczka po Warszawie mniej znanej a dokładnie wycieczka rowerowa szlakiem skarpy wiślanej. Celem przejażdżki jest uświadomienie ich uczestnikom jakie znaczenie dla historii, wyglądu i rozplanowania Warszawy ma położenie miasta na skraju skarpy. Wycieczki rowerowe startują z pl. Teatralnego w Sobotę o godz - 10:00 (Skarpa część północna), 14:00 (Skarpa część południowa).

Nie czekając na weekend można wybrać się na rower już w najbliższy wtorek (6.07) o 18.00 spod “5-10-15” (Mokotowska 73) aby uczestniczyć wraz z grupą artystyczną vlepvnet w pierwszym etapie tour de varsovie - czyli rowerowa jazda śladami warszawskiej aktywności ulicznej.


Po wszelkich aktywnościach na świeżym powietrzu aby jeszcze bardziej poczuć wakacyjny klimat w mieście zapraszamy na plażę nad Wisłą. Tony piasku, boisko do piłki plażowej, dwa grille do dyspozycji warszawiaków oraz wypożyczalnia leżaków i piłek - od soboty zaczęła działać plaża na Saskiej Kępie.

Plaża została wkomponowana w dzikie otoczenie brzegu Wisły przy ul. Wał Miedzeszyński, na wysokości ul. Krynicznej. Jedna trzecia plaży została zaplanowania jako naturalne "zatoczki" porośnięte niską roślinnością trawiastą, wkomponowane między istniejące krzewy i drzewa. Pozostała część została wykonana jako plaża piaszczysta. Porządek na plaży będzie utrzymywać Służba Brzegowa, a leżaki i piłki oraz opiekę nad plażą i ogólnodostępnymi grillami zapewni Międzyszkolny Ośrodek Sportowy nr 2.

Do plaży dobija bezpłatny prom z Przyczółka Czerniakowskiego, a od strony Pragi można dojść przejściem podziemnym przy ul. Krynicznej.

W kolejne weekendy lipca planowane jest udostępnianie warszawiakom dwóch kolejnych plaż: przy Zamku Królewskim (od soboty, 10 lipca) oraz przy Stadionie Narodowym (od soboty, 17 lipca). To kontynuacja działań Zarządu Mienia m.st. Warszawy, mających zachęcić warszawiaków do odkrycia Wisły na nowo.

Miejsce wykonania plaży nie jest przypadkowe. To tutaj, w latach 70. XX wieku, istniała plaża, na której można było spotkać rzesze plażujących warszawiaków. Pomimo zaniedbania przez kolejnych kilkanaście lat miejsce to nadal było wykorzystywane jako miejsce wypoczynku i plażowania.
Plaża jest jednocześnie przystankiem promu Tramwajów Wodnych. Wszystkie przystanki promowe są systematycznie pielęgnowane przez Służbę Brzegową. Są też oznakowane.

Niedzielne leniwe popołudnie proponujemy natomiast spędzić w Ogrodzie Krasińskich. Jak zachęcają nas organizatorzy będziemy mogli razem poleżeć na leżakach czy poduszkach, ale również porozmawiać o zdrowym stylu życia czy poćwiczyć jogę. Pokażemy dzieciom, jak dużo życia jest w parku, jeżeli lepiej się mu przyjrzymy. Zwyczajnie i bez zobowiązań poleniuchujemy. Więcej informacji: www.marsznatrawe.blogspot.com


autor: Pietrah